شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

واکنش استراليا به افشاگري جديد اسنودن

تحقيقات درباره جاسوسي آمريکا از سيم‌کارت‌ها آغاز شد/ پيگيري شنود مکالمات

اسنودن

چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱:۰۰


پس از انتشار اخباري در مورد هک شدن سيم کارت‌هاي ميليون‌ها نفر در سراسر جهان توسط آژانس امنيت ملي آمريکا، دولت استراليا تحقيقات در اين زمينه را آغاز کرده است.

وايمکس نيوز - به نقل از کامپيوتر ورلد ،اسنادي که به تازگي از سوي ادوارد اسنودن افشا شده نشان مي‌ دهد اين نهاد اطلاعاتي با همکاري ستاد ارتباطات دولت انگليس با هک کردن شرکت هلندي جمالتو از سال 2010 به بعد توانسته مکالمات مشترکان بسياري از اپراتورهاي تلفن همراه در سراسر جهان و از جمله ايران را شنود کند. جمالتو بزرگترين توليدکننده سيم کارت هاي تلفن همراه در سراسر جهان است.

تيموتي پيلگريم کميسيونر حريم شخصي در استراليا اعلام کرده که در مورد اين افشاگري و نقض حريم شخصي ميليون ها کاربر تلفن همراه تحقيق خواهد کرد. گمالتو خود نيز با صدور بيانيه اي اعلام کرده در اين زمينه در حال تحقيق است.
اين شرکت مدعي شده بررسي هاي اوليه نشان مي دهد که سيم کارت هاي توليد شده آن ايمن است و لذا جمالتو انتظار ندارد که به علت اين افشاگري ها متحمل خسارت مالي قابل توجهي شود.
سه اپراتور تلفن همراه استراليا به نام هاي Telstra، Optus و  Vodafone Australiaسيم کارت هايي را به فروش مي رسانند که توسط جمالتو توليد مي شوند. قرار است کميسيونر حريم شخصي استراليا علاوه بر جمالتو از اين شرکت ها نيز تحقيقاتي به عمل آورد.
اپراتورهاي ياد شده هم با صدور بيانيه‌هاي جداگانه اي ضمن حمايت از اين تحقيقات اعلام کرده اند که امنيت و حريم شخصي مشترکانشان براي آنها بسيار مهم و جدي است و آنان به اين منظور از روش هاي مختلفي استفاده مي کنند.
 
منبع : فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو